Arbetssökande men har fått ett tidsbegränsat jobb
Hej, jag är idag arbetssökande men har nu fått ett feriejobb på 100% som sträcker sig till augusti.
Ska jag fortsätta vara inskriven som arbetssökande och tidrapportera jobb, Tappar jag isåfall ersättningsdagar eller blir det pausat?
Elr ska jag skriva ut mig första dagen jag jobbar och sedan skriva in mig när vikariatet/sommarjobbet är avslutad? och får jag då fortsätta ta ut de dagar jag har kvar från tidigare period?
Ska jag fortsätta vara inskriven som arbetssökande och tidrapportera jobb, Tappar jag isåfall ersättningsdagar eller blir det pausat?
Elr ska jag skriva ut mig första dagen jag jobbar och sedan skriva in mig när vikariatet/sommarjobbet är avslutad? och får jag då fortsätta ta ut de dagar jag har kvar från tidigare period?
Följ inlägget
1
följare
Om du har en påbörjad ersättningsperiod, gör ett avbrott och arbetar några månader för att sedan bli arbetslös igen, kan du fortsätta på samma period med samma ersättningsnivå. Det måste dock ha gått kortare tid än ett år sedan du senast fick ersättning och finnas dagar kvar på din tidigare ersättningsperiod.
Under tiden du arbetar behöver du inte vara anmäld som arbetssökande på Arbetsförmedlingen eller skicka in tidrapporter till oss. Om du efter ditt arbete blir arbetslös igen anmäler du dig till Arbetsförmedlingen din första arbetslösa dag och fyller i dina tidrapporter precis som tidigare.
Hälsningar,